Hasan Kalyoncu Üniversitesi | Sınıf Öğretmenliği Bölümü Hasan Kalyoncu Üniversitesi Web Sayfası
Havalimanı Yolu 8.Km Şahinbey / Gaziantep
Tel:90 (342) 211 80 80, Fax:90 (342) 211 80 81, E-mail: info(at)hku.edu.tr 2008 Hasan Kalyoncu
Akademik Kadro
Prof. Dr. Akif AKKUŞ
Yrd. Doç. Dr. Gülfem MUŞLU KAYGISIZ
Yrd. Doç. Dr. Zehra KILIÇ ÖZMEN
Yrd. Doç. Dr. Nuri Can AKSOY
Yrd. Doç. Dr. Burcu GÜRKAN
Öğretim Görevlisi Sakine HAKKOYMAZ
Araştırma Görevlisi Nurgül ÇAKMAK
Öğretim Görevlisi Neşe UYGUN
Öğretim Görevlisi Özlem ÜZÜMCÜ
Araştırma Görevlisi F. Melike UÇAR
Araştırma Görevlisi F. Melike UÇAR

Akademik Geçmiş
Lisans : Hacettepe Üniversitesi
Yüksek Lisans : Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Doktora : Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Halen)

Telefonu : (342) 2118080-1407
Odası : 107
E-Posta : melike.ucar@hku.edu.tr
Kişisel Web Sayfası :
Google Scholar Citations :
Linkedin Profili :
Facebook Profili :
Twitter Hesabı :
F. Melike UÇAR
Kısa Özgeçmiş

Lisans eğitimini 2011 yılında Hacettepe Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde tamamlayan Melike Uçar, yüksek lisansını 2014 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İlköğretim Fen ve Matematik Eğitimi Bölümünde The "Role of Perceived Classroom Goal Structures, Self- efficacy, and the Student Engagement in Seventh Grade Students’ Science Achievement." başlıklı tezini vererek tamamlamıştır. Aynı yıl içerisinde   Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İlköğretim Bölümünde doktora eğitimine başlamış ve halen eğitimini sürdürmektedir. 

Araştırma Konuları

Fen Bilgisi Öğretmeni Yetiştirme

Fen Eğitiminde Motivasyon

Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi

 

Akademik Özgeçmiş
6.1 Yüksek Lisans Tezleri
SıraTarihiİçerik
1 2014

Hıdıroğlu, F.M. (2014).  The Role of Perceived Classroom Goal Structures, Self- efficacy, and the Student Engagement in Seventh Grade Students’ Science Achievement.  Yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.

7.1 Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
SıraTarihiİçerik
1 2017

Uçar, F. M., & Sungur S. The role of perceived classroom goal structures, self-efficacy, and engagement in student science achievement, Research in Science & Technological Education , 35(2), 149-168.

2 2015

Hıdıroğlu, F.M., Sungur, S. (2015). Predicting Seventh Grade Students’ Engagement in Science by Their Achievement Goals. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 16 (2), Article 1 (Dec., 2015).

3 2015

Aküzüm,C., Uçar, M.B.,Hıdıroğlu, F.M.(2015). Preservice Science Teachers’ Views On The Traineeship Applications. Journal of Computer and Education Research, 3(5), 144-165., Doi: 10.18009/jcer.63157

7.2 Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceeedins) basılan bildiriler.
SıraTarihiİçerik
1 2017

Uçar, M.B., Uçar, F.M., Çalışkan, M. (2017). Investigation of Gifted Students' Problem Solving Skills. International Congress for Gifted and Talented, İstanbul, 7-9 April.


2 2015

Uçar, M.B., Hıdıroğlu, F.M., Aküzüm, C. (2015). Preservice Science Teachers’ Views on the Traineeship Applications in School Experience Course. The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), (s. 95). İstanbul, 24- 26 Nisan, Türkiye.

3 2015

Benzer, E., Muşlu Kaygısız, G., Hıdıroğlu, F. M. (2015). Evaluation on Prospective Science Teachers’ Experimental Design Related To Scientific Process Skills. The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), (s. 54). İstanbul, 24- 26 Nisan, Türkiye.

4 2013

Hıdıroğlu, F. M., & Şahin, E. (2013). An Investigation on Pre-Service Science Teachers’ Behavioral Intentions Towards Laboratory Applications. The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), (s. 92). Antalya, Türkiye.